Column | Rob Keukens

Jongeren kijken steeds minder televisie, omdat dat het biotoop van bejaarden dreigt te worden. De groei van omroep MAX is nog lang niet ten einde.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Leven als Fitgirl

Jongeren hebben geen tv, maar kijken op hun tablets naar een aaneenschakeling van nerveus gemonteerde fragmenten. Hun wereldbeeld wordt gevormd door vloggers, de kaste van nieuwe BN’ers met hun door de commercie geannexeerde real life-drama’s. Promotie van een ascetische leefstijl wordt in één moeite door gecombineerd met reclame voor een chocoladereep. Vloggers als Fitgirls tonen op een manische manier hun versie van een hypergezond leven. In een spiegelpaleis vol diëten, Boeddhabeelden, weegschalen en sneakers wordt de jonge kijker met een allesverzengende opgewektheid aangespoord dat andere, betere leven ook te gaan leiden. Gezond leven als Fitgirl betekent de

0
0

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.