Dossier Arbeidsmarkt in beweging | Gaming: nieuwe vormen van leren in de wijk

Lees meer over hoe de serious game CARION voor hbo-v- studenten en het digitaal leernetwerk van wijkverpleegkundigen WijkLink wordt gebruikt.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

Een aantrekkelijke arbeidscontext kan niet zonder uitdagend onderwijs. Hogeschool Saxion en zorgorganisaties in Overijssel werken samen en maken gebruik van de voordelen van een digitale context. Een voorbeeld daarvan is de serious game CARION voor hbo-v- studenten en het digitaal leernetwerk van wijkverpleegkundigen WijkLink.1

In de serious game CARION werken tweedejaars hbo-v-studenten gedurende 20 weken in zelfsturende teams van vijf teamleden. Zij dragen zorg voor tien fictieve cliënten en voeren taken uit met betrekking tot preventie, deskundigheidsbevordering en innovatie. De fictieve studenten baseren zich op casuïstiek aangereikt door wijkverpleegkundigen van WijkLink. De studententeams zijn gekoppeld aan stadswijken of dorpen.

0
5

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.