Dossier Essentiële zorg | Patiëntparticipatie: ‘One size doesn’t fit all’

Onderzocht wordt of patiëntparticipatie in de ziekenhuiszorg verbeterd kan worden door het gebruik van een 'vertelkaart'.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

Hoewel er wel adviezen zijn om patiëntparticipatie in een organisatie te verbeteren, bestaan er echter weinig interventies of hulpmiddelen om verpleegkundigen en patiënten te helpen om dit in de verpleegkundige zorg uit te voeren.1 In een onderzoek van Maud Heinen en Elise van Belle wordt onderzocht of patiëntparticipatie in de ziekenhuiszorg verbeterd kan worden door het gebruik van een ‘vertelkaart’.

Het hart van de verpleegkundige zorg is de patiënt als persoon zien en de zorg laten aansluiten bij wat voor diegene van belang, gewenst en mogelijk is. Patiëntparticipatie is een belangrijk onderdeel van persoonsgerichte zorg, en gaat om het

0
12

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.