Een nieuwe methode om de theorie te verbinden met de praktijk: De reflectieve casestudie

In de vorige TvZ (3, 2017) stond het artikel van Corine Dekker- Biesheuvel waarmee zij de Kitty Verbeekprijs won. Dit vervolgartikel gaat dieper in op de gebruikte methode: de reflectieve casestudie.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan
Am Bett und in der Uni Heilberufe 11/2011/S 58 © Nicole Waring / iStock.com

In de vorige TvZ (3, 2017) stond het artikel van Corine Dekker- Biesheuvel waarmee zij de Kitty Verbeekprijs won. Het artikel Ik ben niet gek hoor! beschreef haar casestudie bij de hbo-v van de Hogeschool Rotterdam. Dit vervolgartikel gaat dieper in op de gebruikte methode: de reflectieve casestudie.

De complexe klinische praktijk van verpleegkundigen wordt steeds meer gekenmerkt door onzekerheid. Alleen theoretische kennis en technische vaardigheden voldoen niet: zorgsituaties zien er in praktijk vaak anders uit dan je vanuit de theorie verwacht. En het is nooit zeker dat het effect dat je

0
1

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.