Tuchtzaak | Waarschuwing vanwege medicatiefout

Een verpleegkundige heeft een waarschuwing gehad omdat hij een patiënte door onachtzaamheid een te hoge dosering morfine heeft gegeven.

Artikel bewaren

Je hebt een account nodig om artikelen in je profiel op te slaan

Login of Maak een account aan

Een verpleegkundige heeft van het Regionaal Tuchtcollege voor de Gezondheidszorg in Den Haag een waarschuwing gehad omdat hij een patiënte door onachtzaamheid een te hoge dosering morfine heeft gegeven.

De patiënte slikte drie maal daags morfine retard, oxynorm en andere medicatie. In overleg met de arts was besloten de morfinedosering te verminderen. Dat ging als volgt. Morfine retard: ochtend 25 mg, middag: van 30 mg naar 25 mg en avond: 30 mg met daarnaast 3 x daags de 10 mg snelwerkende oxynorm. Bij de verminderingen van 30 naar 25 mg zou één tablet van 15 mg morfine worden vervangen door

0
5

Wilt u dit premium artikel verder lezen?

Sluit eenvoudig een gratis proefmaand af of neem een abonnement om dit artikel en alle andere premium berichten onbeperkt te lezen.

Bent u al abonnee? Log dan in en lees verder.